Вивіска і реклама або інформаційна вивіска і рекламна вивіска …. Ми часто даємо цим поняттям одне і теж значення. Але чи так це?
Давайте розберемося.
Спочатку згадаємо трактування по законодавству самого поняття Вивіска і Реклама.
Реклама – повідомлення про організацію для всіх жителів населеного пункту, а також гостей міста. Дана інформація може розміщуватися на будь-яких носіях, мати різну форму, а також поширюватися серед населення будь-яким способом. Реклама спрямована на привернення уваги до об’єкта замовника, створення іміджу, підтримку інтересу до бренду, і, звичайно ж, просування компанії на ринку.
Вивіска – візуальний знак, що містить в собі інформацію про:
- найменування означуваної особи;
- товари або послуги, що надаються нею;
- її виді діяльності;
- графік роботи.
(Може нести в собі тільки один або декілька з перерахованих елементів).
Розташовується вивіска безпосередньо над входом, або поруч з об’єктом, на фасаді будівлі, або в інтер’єрі (ТЦ, наприклад), що орендується, або власного приміщення.
Тепер визначимо відміну вивіски і реклами функціонально, фінансово і з точки зору узгодження.
ФУНКЦІОНАЛЬНО
Призначення реклами насамперед у залученні клієнтів (потенційних покупців) до здійснення покупки (угоди).
Призначення вивіски – в інформуванні клієнта про знаходження суб’єкта підприємницької діяльності за даною адресою або на даному об’єкті. Слід зазначити, що наявність вивіски на об’єкті є обов’язковим згідно із пунктів Закону «Про захист прав споживача».
Об’єднати опосередковано рекламу і вивіску може, наприклад, наявність в тому і в іншому випадку логотипу компанії, який при цьому несе як інформаційну, так і рекламну функцію (в разі відомого бренду).
ФІНАНСОВО
Виготовлення реклами, її подача поширення коштує набагато більше, ніж виготовлення вивіски. Відповідно реалізовані бюджети значно відрізняються. Тут хотілося б згадати і такий фактор. Згідно Типових правил розміщення реклами будь-яка вивіска, яка за площею понад 3 м. кв. автоматично є рекламою і відповідно вимагає узгодження з більш дорогого шляху з міськими органами влади.
ПОГОДЖЕННЯ
У більшості міст України погодження вивісок – це досить проста процедура. Тут потрібен ескіз з конструктивним рішенням і фотомонтаж з урахуванням архітектурних особливостей фасаду. Документ узгоджується відповідним органом місархітектури. Тимчасові рамки – 0,5-1 місяць.
Реклама зовнішня узгоджується з отриманням відповідного Дозволи робочого органу на підставі зібраних документів попереднього погодження та Рішення виконавчого комітету міської ради. З практики це займає від 2-х до 6-ти місяців.